2016. jan 22.

Kérdés - felelek Keller Elekkel

írta: Futó Daru S.E.
Kérdés - felelek Keller Elekkel

A következő kérdés –feleleket a négyszeres ironman-nel, Keller Elekkel folytatjuk.
55609 PE140726 4367

  1. Hogyan értékeled az elmúlt évi sportteljesítményedet, valamint eredményeidet tekintve?

Márciusban először vettem részt a 8. alkarommal megrendezett Balaton Szupermaraton futóversenyen, ami az ultrafutás kezdőinek egy nagy próbatétel. Itt eldől, hogy az ember beleszeret az utlrafutásba vagy egy életre azt mondja hogy elég volt. A 4 napos versenyen 192 km-t futottam. Életemben először futottam 4 maratont (vagyis annál többet) egymást követő napon. Összesítve 17óra 05perc alatt teljesítettem a 192 km-t 4 nap alatt. Előtte  felkészülés gyanánt januárban 50 km-t és februárban 46 km-t futottam a Yours Truly megmérettetésen. Ezután kis sérülés hátráltatta a június végi nagyváradi X-man felkészülésemet. Ott nagy küzdés után lefutottam a 7. maratonomat(2015-ben). Ezt követően pihenések következtek a térdem miatt és augusztustól kezdve újult erővel készültem a 2015. évi nyolcadik maratonomra. Soha nem futottam egy év alatt 9 maratont és soha nem futottam 3 hónap alatt 800 km-t! Illetve soha nem kerékpároztam egy hónap alatt 1000 km-t.(mellette futó, úszó edzés)! De sikerült! Úgy gondolom jó évet zártam attól függetlenül, hogy az időeredmények nem úgy jöttek, mint ahogy szerettem volna.

  1. Tartottál-e pihenőt, hogyan próbálod megoldani a téli edzéseket?

A júniusi romániai Ironman után volt egy kis pihenő a sérülésem miatt, amit időnként fejben nehezen viseltem el, mert már évek óta ráállt erre a terhelésre a szervezet és „kéri”, hogy csináld, menjél már. Télen rétegesebben öltőzöm, nagyon hidegben (-3 alatt) 15 km-nél többet nem futok. A futó bármilyen időjárásban képes futni! Persze, mikor rossz napja van az embernek az edzést, akkor is meg kell csinálni, ilyenkor a futógép is nagyon jó. Számomra fontos még, hogy edzés, verseny előtt az izmokat bemelegítsem krémekkel.

  1. Mik az idei terveid, sportcéljaid?

Két fő versenyem lesz: a Nagyváradi X-man Half Ironman június 24-én és rá 5 hétre Nagyatádon a Extremman Ironman verseny. Mind két távon szeretnék időt javítani, és először veszek részt a magyar bajnokságban is Vinibike Nyíregyházi sportegyesület jóvoltából.

Természetesen futóversenyekre is fogok menni. Szeretném egyszer megmérettetni magam ultrafutás, terepfutás terén is.

 Szeretnék köszönetet mondani: a családomnak, szponzoraimnak, barátaimnak, kerékpárszerelőmnek, úszó tanáromnak, Futó Daru Sportegyesület tagjainak. KÖSZÖNÖM a támogatást!

Külön köszönet a feleségemnek és a lányomnak, KÖSZÖNÖM hogy számos alkalommal ott voltatok a célnál. A versenyeken segítőként kívánságaimat lesve segítettek. Segítségüknek köszönhetően az edzéseimet egész évben nyugodt körülmények között tudtam végezni.

Szólj hozzá