2016. jan 17.

Kérdés - felelek Futó Gergővel

írta: Futó Daru S.E.
Kérdés - felelek Futó Gergővel

Az év elején kevés verseny van, ebben az időszakban a felkészülésen van a hangsúly. Kíváncsiak voltunk, hogy ki, hogy értékeli az elmúlt évét illetve mit szeretne elérni 2016-ban. Elsőnek Futó Gergőt kérdeztük, mivel 2015-ben a Futó Daru tagok között Gergő gyűjtötte a legtöbb versenykilométert.

Gergő

  1. Hogyan értékeled az elmúlt évet sportteljesítményedet, valamint eredményeidet tekintve?

Az év elején megmérgezett a 2015-ben 2015 km-t futók tábora, így egész évben ennek függvényében edzettem, versenyeztem. Márciusig minden rendben ment, azonban a túlerőltetés, a sok beton csonthártyagyulladásban és sarokgyulladásban jelentkezett, ez kicsit visszavetett a felkészülésben. Sajnos a sarokfájdalmam sűrűn előjött a későbbiekben is. Felkészületlenségemnek köszönhetően nagy nehézségek árán ugyan, de lefutottam az első maratonomat, ami csodás élmény volt. Emellett hét félmaratont is futottam, külön öröm számomra a Nyírbátorban és az őszi Daruvonuláson elért 3. helyezés. Orsival részt vettünk a Mátra Teljesítménytúrázója mozgalomban, ahol az ezüst fokozatot sikerült elérnem (275 km). Sikerült két 65 km feletti teljesítménytúrán is végigmennem. Szenteste délelőttjén végre meglett a 2015. km-em is, aminek őszintén örültem. Összességében kb. 650 km-rel sikerült többet futnom, mint 2014-ben. Persze volt sok verseny, túra, az év során, amit munka miatt ki kellett hagynom, de ugyanakkor voltak ajándék, nem tervezett lehetőségek is. Azt hiszem ennél jobb évet nem is kívánhattam volna.

  1. Tartottál-e pihenőt, hogyan próbálod megoldani a téli edzéseket?

Az utolsó futásom már náthásan zajlott, éreztem, hogy valami nincs rendben. Karácsonykor még rosszabbul lettem. Sajnos több mint két hétig nem tudtam kikászálódni ebből a köhögős, náthás állapotból. Eleve tartani akartam 10-15 nap „semmittevést”, így sikerült is betartanom. Január 11.-én kezdtem el újra kocogni. Próbálok minden napot optimálisan kihasználni. Nincs előre elkészített edzéstervem, általában mindig előző este döntök, hogy mi lesz másnap. Azért mostanság nincs nagy hideg, ilyen időben is megyek ki az erdőbe az „Oxigén pályára” temető-Pallag viszonylatban, vagy a stadionhoz körözgetni. Általában 7-10 km közötti távokra jut időm reggel, munka előtt. Emellett heti két este lépcsőzést iktatok be. A hétvégi hosszú futást pedig próbálom nem elbliccelni. Ha esik az eső reggel, akkor szoktam inkább este menni, ilyenkor erősítek otthon. Természetesen jobb érzés, ha reggel letudom az edzéseket, sokkal jobban indul a nap is ilyenkor.

  1. Mik az idei terveid, sportcéljaid?

Természetesen a tavalyi össz km számom alatt nem szeretnék idén sem teljesíteni. Törekszem arra, hogy minél többet terepen eddzek, versenyezzek, ne a városban betonon. A futó/túra naptáram most még folyamatosan változik, egy hónap múlva talán már biztosabbá válik. Idén próbálok több teljesítménytúrára eljutni, amiket erő és kedv függvényében futhatok, sétálhatok. Tervezem, hogy benevezek a túra NB2-be, ami bajnokság rendszerű, 8 db, kb. 50 km hosszúságú túrából áll és a versenyzők teljesítései, ill. a teljesítések összidejei számítanak be. Emellett a fő csapás számomra a Vértes Terep Maraton (VTM), a Mátrabérc TT és egy 100 km-es hosszútúra teljesítése. Ezek mellett bármilyen túra, futóverseny, amire a család, a munka mellett el tudok jutni, az jöhet. Sajnos szombatokon is dolgozom, így minden egyes verseny vagy túra szombatjáért kisebb harcot vívok a kollégákkal, a főnökkel, hogy szabad lehessek. Hála viszonylag rugalmasak, én meg vagyok elég pofátlan, hogy vissza is élek ezzel :D

Legvégül pedig, bízom benne, hogy bárminemű sérülés elkerül, és nem akadályoz a teljesítésekben. Egyúttal gratulálok minden egyesületi társam tavalyi eredményéhez és kívánok nekik továbbra is erőt, egészséget céljaik eléréséhez!

Szólj hozzá

Futó Gergely Futó Daru SE