2015. sze 09.

Tiszafüred Aluminium Man 2015 - Bence beszámolója

írta: Futó Daru S.E.
Tiszafüred Aluminium Man 2015 - Bence beszámolója

Bence

Szeptember 6 -án Sri Chimnoy Marathon Team rendezte meg immár második alkalommal az Aluminium Man 2015 elnevezésű triatlon (olimpiai triatlon táv) versenyt Tiszafüreden, ahol kb. 80 induló volt.

Reggel egy kicsit izgultam, mert szakadt az eső, de miután megérkeztem Tiszafüredre a nap is kisütött.

Érkezésem után regisztráltam, majd megnéztem, hogy hol lesz lebonyolítva a verseny.

Az úszást a Tisza- tóban, egy háromszög alakú pályán jelölték ki, ahol 2 kört kell megtenni, úszás közben a hajók felügyelik a versenyzőket.

A kerékpár útvonal a gáton halad, 20 km Abádszalók felé, majd fordítóval 20 km vissza és, hogy segítsék a versenyzők tájékozódását, balesetmentes közlekedését 5 km-ként fel lett festve km jelzés illetve a kátyúkat is körbe festették, és segítők voltak a kanyaroknál.

A futást 2 km-es körpályán kell teljesíteniük a versenyzőknek, a célnál frissítő pont lett elhelyezve.

11 órakor lett volna rajt, de értesítettek, hogy 10 perc késéssel indul a verseny, mert egy kerékpár verseny zajlik párhuzamosan a triatlon versennyel, és a kerékpár útvonalon ők is elhaladnak, ezért meg kell várni a kerékpárosokat.

11 óra 10 perckor megszólalt a sziréna és elrajtolt a mezőny.

Az úszás 1.5 km volt, amit 37:30 perc alatt teljesítettem, majd kijöttem a vízből és szaladtam a depóba a kerékpáromhoz ahol is nem tudom az okát, hogy miért, de 2:30 percet „szédelegtem” az úszás miatt, viccesnek találtam mert az öltözködés nehézkesnek sikerült emiatt.

A szédelgés elmúltával elindultam a kerékpárral, kerékpározás során szerencsére nem volt technikai problémám. A kerékpározás távja 40 km volt, sikerült néhány versenyzőt megelőznöm. Kerékpározás alatt 10 km-ként frissítettem, majd 1óra 17 perc után visszaértem a depóhoz, átvettem a futócipőmet és megkezdtem az 5 körös 10 km-t.

Az első köröm az lassú volt, de nem voltam dühös emiatt, mert tudtam, hogyha az első kört erőltetem, akkor sérülés miatt fel kell adnom a versenyt. A frissítő állomásoknál frissítettem majdnem mindem körben, ahol mindenféle energiát tartalmazó finomságok voltak. Körről-körre gyorsultam és sikerült versenytársakat előznöm, így sikerült egy 48 perces 10 km-t futnom. Mikor beértem a célba ránéztem az órára ami 2 óra 45 perc 57 másodpercet mutatott, amivel a korosztályomban 9-ik lettem.

A versenyen találkoztam Szentpéteri Diával aki a verseny női kategóriáját megnyerte, ezúton is gratulálok Neki!

Összességében a verseny megrendezése kiváló volt számomra, a segítők folyamatosan szurkoltak, a víz kicsit nekem hideg volt (22-24 fokos), a kerékpárút kiváló volt, és a futás útvonala is jó volt (mezei út és aszfaltozott út ). Tehát, ami fontos, hogy jól éreztem magam!

Szólj hozzá