2015. aug 30.

Debreceni Futókarnevál 2015 - Molnár Zoli beszámolója

írta: Futó Daru S.E.
Debreceni Futókarnevál 2015 - Molnár Zoli beszámolója

Debreceni Kilométerek Sportegyesület, a  Hajdú Rendészeti Sportegyesülettel közösen már negyedik alkalommal rendezte meg a két napos Debreceni Futókarnevált, amelynek ismét az Erdőspusztai Arborétum adott otthont. A sport rendezvényre minden évben egyre többen jönnek el az ország különböző pontjairól, de még külföldről is. Az idén  szlovákiai, romániai, dél-afrikai futók is neveztek a versenyre. A Debreceni Futókarnevál első napján 2015. 08.22-én ismét az Őrült Futásé volt a főszerep.

11948043 10200914300176118 1330143478 n
Az Őrült Futáson, az idén csak 300 futó állt rajthoz, mivel szakadó esőben és 15 fokban kellett a futóknak megküzdeni a vizes akadályokkal.
 
A verseny sikeres lebonyolítása érdekében mindent megtett a DKM SE és a HRSE. A pályaépítés, és a tereprendezés közel 2 hétig tartott. A verseny napján 70 önkéntes gondoskodott arról, hogy minden zavartalanul menjen, mind a versenyközpontban, mind pedig a pályán.

orult futas 2015 zubora eva 158

Én 3. alkalommal érkeztem erre a versenyre. Nem mondhatom megszokottnak, mert minden alkalommal más, és más akadállyal kellett megküzdeni.   A kitűzött célom, most a sikeres célba érkezés volt, hiszen másnap még várt rám egy félmaraton, ugyanezen a terepen. A rajt előtt találkoztam néhány ladányi futótársammal.Együtt rajtoltunk, de a teljes távon mindenki a saját tempójában küzdötte le az akadályokat.

A célba érkezésem után nem sokkal már a hivatalos eredményt is meg lehetett tekinteni.

orult futas 2015 zubora eva 804

Az időm az  elmúlt két évhez képest nem sokban változott, viszont meglepetést okozott a helyezésben. Míg abszolútban 47: 40 perces idővel holtversenyben 5. lettem, korosztályomban, ez a 2. helyet hozta. A Futó Daru S.E. tagjai közül Fekete Pisti vett még rész a versenyen, Pisti remek teljesítménnyel a 44. helyen ért célba.

SSA41319

Terepfutásé volt a szerep  a második nap. Az előző esős, hideg naphoz képest ma már nagy melegben futottak a versenyzők. Három kategóriában indultak Terep – félmaraton (21,097 km), Terep – negyedmaraton (10,548 km) és Mini terepmaraton (5,274 km) . Ebből én a terepfélmaratont vállaltam. 

A félmaratonosok 4 kört futottak, amelyben benne volt az Őrült Futás legnehezebb szakasza a ± 100 méter szintkülönbség, és ezt négyszer kellett megcsinálniuk.

Mivel ismertem a pálya nehézségét,megfontoltan és egyenletes tempóban futottam végig mind a négy kört. Az időm, 1:53:14 ami abszolút 10. helyezést jelentette az 52 fős mezőnyből. 4. alkalommal teljesítettem a teljes távot ami itt most a 49. félmaratonomat jelentette!

SSA41333

Szólj hozzá